Flash-ActionScript

Türkiye'nin en yeni flash-actionscript makale sistemi.

2 Ağustos 2008 Cumartesi

Flash'ta Bir Resmi Vektörele Dönüştürmek

Flash son sürümü ile güzel bir imkan daha sunuyor bizlere: Çok karmaşık olmayan resimlerimizi gayet güzel bir şekilde vektörele dönüştürebiliyoruz.

Resimleri vektörel nesnelere dönüştürerek filminizin dosya boyutunu küçültebilir ve bu grafikleri düzenlerken de daha rahat hareket edersiniz. Peki nasıl yapacağız?

Öncelikle karmaşık olmayan bir resim buluyorum. Çünkü vektörele dönüştüreceğiniz resim ne kadar çok renk katmanına ve detaya sahip olursa resmi dönüştürmek o kadar zor olacaktır. Çok fazla detay içeren bir resmi vektörele dönüştürürseniz bu işlem dosya boyutunun daha büyük olmasına neden olacaktır.

Şimdi öncelikle arşivimden bir desen buluyorum. Ben aşağıdaki resmi seçtim. Siz de daha farklı bir resimle deneyebilirsiniz:



Flash CS3 açıyorum ve File > Import ile resmi Flash içine aktarıyorum
Sonra resim seçili iken Modify > Bitmap > Trace Bitmap menüsüne tıklıyorum.
Karşımıza aşağıdaki iletişim kutusu geliyor
Karşınıza çıkan seçeneklerden Color Threshold (Renk eşiği), Minimum Area (Minimum alan), Curve Fit (Eğim düzgünlüğü), Corner Threshold (Köşe eşiği) değerlerini değiştirerek farklı sonuçlar elde edebilirsiniz.

Ve Sonuç:



Resmimiz tamamen vektörel oldu ve bütün parçaları ayrı ayrı kullanabiliriz, herhangi bir şekli tekrar çizmeye gerek kalmadı. Ayrıca ne kadar büyütürseniz büyütün bozulma olmayacak. Hoş değil mi?

Ayrıca daha iyi anlaşılabilmesi için vektörele dönüştürdüğüm resimdeki her bir parçayı rasgele renklendirdim, siz de görüyorsunuz:



Kolay Gelsin
Sanalkurs

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa