Flash-ActionScript

Türkiye'nin en yeni flash-actionscript makale sistemi.

19 Temmuz 2008 Cumartesi

İNTERNET GRAFİKLERİ VE ANİMASYON(DEVAM)

Motion Tweening : Zaman çizelgesinde belirlenmiş iki nokta arasında otomatik geçiş yapılması.
Movie Film – Film Dosyası : Bir flash filmi oluşturulduğunda, bütün içerik ve kütüphane ana dosyada saklanır. Film SWF dosyası olarak ihraç edildiğinde kütüphanede bulunan fakat filmde görüntülenmeyen nesneler çıkartılır. Filmin daha az yer kaplaması için şekil ve resimler olabildiğince sıkıştırılır. Bu sıkıştırılmış dosyaya film dosyası denir.
Onion Skinning – Işıklı Masa Etkisi : Flash’ta çalışan animatörlere birden fazla kareyi göstererek, animasyonun akışkanlığı üzerinde etkin kontrol kazandıran özellik.
Panel : Zaman çizelgesinde o anda içinde bulunan kareyi gösteren işaretleyici. Klasik kaset çalarlardaki okuma kafasına benzer bir sistem kullanır.
Sample Rates – Örnekleme Miktarı : Ses dosyasında saniye başına düşen örnek miktarı. Sesin işitsel kalitesini belirler.
Scenes – Sahneler : Flash filmini oluşturan ana parçalardır. Flash filmini sahnelere ayırarak, içeriği çok daha rahat bi şekilde kontrol edebilirsiniz.
Shape Tweening – Şekil Geçişi : Filmde belirlenen kareler arasında şekillerin birbirine dönüşmesi.
Smoothing – Düzgünleştirme : Şeklin kenarlarının yumuşaklığını kontrol etmeye yarayan komut.
Stacking Order – Yığın Sıralaması : Flash katmanları yukarıdan aşağıya doğru bir yığın halinde saklar. Buradaki sıralamaya verilen isim yığın sıralamasıdır. Katmanların sıraları değiştirilerek animasyonun verdiği derinlik etkisi kontrol edilebilir.
Static Frames – Durağan Kareler : İçeriği değişmeden sabit duran kareler.
Symbol – Sembol : Flash’ta tekrar kullanılabilir nesneler. Filmin içinde, istenilen sayıda ve yerde kullanılabilirler. Semboller, kütüphanede depolanırlar.
Target – Hedef : Etkileşimli bir nesne tıklandıktan sonra Flash olayının başlatılarak gidilmesi istenen kare veya görüntülenmesi istenilen web sayfası.
Tweening – Geçiş : Flash’ın zaman çizelgesindeki herhangi iki anahtar kare arasını tamamlamada kullandığı hesaplama yöntemi.Vector Graphics – Vektör Grafikleri : Final resmin oluşturulmasında, matematiksel eğri tanımlamalarını kullanan, resim dosya tipi.

Flash Çalışma Ekranı • Titlebar (başlık çubuğu), açık olan dosyanın ismini gösterir.
• Menubar (menü çubuğu), üzerine tıklandığında Flash’ın sahip olduğu komutların bulunduğu menüleri gösterir.
• Main toolbar (ana araç paleti),en çok kullanılan temel ve ana araçların kısayollarının bulunduğu palettir.
• Timeline (zaman çizelgesi), filmi oluşturan kareler, katmanlar ve sahnelerin yerleştirilip sıralandığı bölümdür.
• Stage (sahne), bir Flash filmini oluşturan tüm grafiksel öğeleri içeren alandır.
• Working area (çalışma alanı), sahneyi çevreleyen bölgedir. Çalışma sahasında olan nesneler filmde görüntülenmez.
• Toolbox (araç paleti), vektör grafikler oluşturmayı sağlayan temel çizim ve araç seçenekleri içerir.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa