Flash-ActionScript

Türkiye'nin en yeni flash-actionscript makale sistemi.

19 Temmuz 2008 Cumartesi

İNTERNET GRAFİKLERİ VE ANİMASYON

Action – Hareket : Düğmelere tıklandığında belirlenmiş olayların çalışması. Flash hareketleri , bir film parçasını oynatma ve ses çalışma komutunu içerebilirler.
Animation – Animasyon : Durağan resimlerin sıralanarak , yeni bir görüntünün tek bir kare sayılarak oynatılması sonucu elde edilen etki. Her karenin içeriği bir kare önce veya sonrasının içeriği ile karşılaştırıldığında oldukça az değişiklik gösterir. Fakat kareler hızlı olarak oynatıldığında hareketli görüntü meydana gelir.
Bitmap Graphics – Piksel Resimler : Pikseller tarafından oluşmuş resimlere verilen ad. Her piksel renk ve pozisyon bilgisine sahiptir. Ölçü değeri olarak bit kullanılır. Piksel resimler yaygın olarak internet ortamında da kullanılır.
Buton – Düğme : Çeşitli grafik ve etkileşimlerin bir araya getirilerek , ziyaretçi ya da kullanıcı üzerine tıkladığı zaman belli bir hareketi sağlayan objelerdir.
Dhtml (dynamic hypertext transfer markup language) : İnternet sayfası oluşturma ve görüntülemede kullanılan bir standart. Dhtml, tasarımcılara sayfanın içeriğindeki nesneler üzerinde çok daha fazla kontrol olanağı sağlar.
Editable Text Fields – Düzenlenebilir Yazı Alanları : Flash sahnelerinde kullanabilecek bir tür yazı bloğu. Düzenlenebilir yazı alanları ile internet sayfasında görüntülenecek bilgilerin, kullanıcı tarafından girilecek bilgiler ile değiştirilebilmesini sağlayabilirsiniz.
Event – Olay : Bir düğme tıklandığında meydana gelecek etkileşim veya yapılacak işlem.
Export – İhraç : Flash dosya tipinde oynatılabilir bir film dosyasının başka bir dosya tipine dönüştürülmesi işlemi. İhraç tipiniz internet için SWF dosya tipi olabileceği gibi genel kullanım amaçlı olarak, AVI veya MOV film tipleri de olabilir.
Fills – Dolgu : Şekillerin içini doldurmak için kullanılan renk ya da desen.
Flash Projector - Flash Gösterici : İhraç edilen flash filminin kendinden çalıştırılabilir kopyası. Göstericiler herhangi bir tarayıcı eklentisine gerek duymadan çalışırlar. Flash filmini bu şekilde disket ya da cd-rom’larda dağıtılabilir.
Flash Standole Player – Bağımsız Flash Oynmatıcısı : Flash filmlerinin görülmesini sağlayan kendinden çalıştırılabilir oynatıcıya verilen isim.
Frame – Kare : Flash’ın zaman çizelgesindeki en küçük birime verilen isim. Kareler animasyonda kullanılmak üzere , grafik yada ses içerebilirler.
Frame by Frame Animation – Kare Kare Animasyon : Animasyon yapmanın temel yoludur. Animasyonun içindeki her kare tek tek işlenerek hareket oluşturur.
Frame Rate – Kare Hızı : Karelerin oynatılma hızı. Saniyede gösterilen kare miktarı animasyonun hızı ile doğru orantılıdır.
Guide Layer – Kılavuz Katman : Flash çizimlerinde kullanılan ve çalışmayı kolaylaştıran katmanlardan biri. Kılavuz katmanlar ihraç işleminde kullanılmadıkları için görünmezler.
Instance – Örnek : Flash sembollerinin kopyalarına verilen isim. Kütüphanedeki herhangi bir sembolün kopyası sahneye yerleştirildiğinde aslında o sembolün sadece bir örneği sahneye yerleştirilmiş olur.
Keyframe – Anahtar Kare : Animasyondaki değişiklik noktalarını belirten karelerdir.
Layers – Katman : Sahnedeki nesneleri düzenleme ve organize etmeyi sağlayan sistem.
Library Window – Kütüphane Penceresi : Flash filminde tekrar kullanılabilecek nesnelerin saklandığı bölüm.
Loop – Tekrar : Animasyon ya da ses dosyasının belirlenen miktarda tekrar oynatılması.
Mask – Maske : Sahnedeki nesnelerin görünümünü istenilen şekil ve formda gizleme tekniği.
Modifier – Değişkenler : Seçilen araç veya herhangi bir özelliği değiştirmeye yarayan ek değerler.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa