Flash-ActionScript

Türkiye'nin en yeni flash-actionscript makale sistemi.

19 Temmuz 2008 Cumartesi

Motion Tween Kavramı ile Top Oynatma

1 . File - New
2 . Timeline da Insert – Layer ile 3 tane layer eklenir.
3 . 1. Layerin üzerinde çift tıklayarak ismi TOP olarak değiştirilir. İlk karesinde sahneye Oval aracı ile kenar çizgisi olmayan bir daire çizilir. Seçim aracı ile seçilerek Insert - Convert To Symbol bileşeni kullanılarak sembol tipi Graphics olarak belirlenir.
4 . 2 Layerin üzerinde çift tıklayarak ismi ilk raket olarak değiştirilir. İlk karesinde sahneye Rectangle aracı ile kenar çizgisi olmayan bir çubuk şeklinde bir dikdörtgen çizilir. Seçim aracı ile seçilerek Insert - Convert To Symbol bileşeni kullanılarak sembol tipi Graphics olarak belirlenir.
5 . 3. Layerin üzerinde çift tıklayarak ismi ikinci raket olarak değiştirilir. İlk raket katmanındaki şekil Edit – Copy ile kopyalanarak bu katmanın ilk karesinde Edit – Paste ile yapıştırılır. Seçim aracı ile seçilerek Insert - Convert To Symbol bileşeni kullanılarak sembol tipi Graphics olarak belirlenir.
6 . Her layer ın 10, 20 30 ,40, 50,60. karelerinde Insert - KeyFrame ile anahtar kareler eklenir.
7 . Her anahtar kare eklemeden sonra sahnedeki nesnelerin yerleri tenis oynanıyormuş gibi değiştirilir.
8 . Ve her kareler arasında herhangi bir yere tıklanarak Properties den Tween alanı Motion seçilir.
9 . 65. karede Insert - KeyFrame ile anahtar kareler eklenir. Topun rengi Propertis alanında Color alanından Alpha seçilerek soldurulur.
10 . İlk Layerin 75. karede Insert - KeyFrame ile anahtar kareler eklenir. Burada soluk renkteki topun üstüne Text aracı ile MAÇ BİTTİ yazısı eklenir.
11 . Kareler arasında herhangi bir yere tıklanarak Properties den Tween alanı Motion seçilir.
12 . Diğer layerlerin 75. karesine Insert – Frame eklenir ve son karelerde çubukların şekli yatay olarak değiştirilir.
13 . CTRL+ENTER

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa